SMOOTHIES

tänkte att jag kunde dela med mej lite av mina favorit smoothies, love it
Ps: på sommaren har jag oftast glass i. 


SKOGSBÄRS SMOOTHIE


Ingredienser:

2 dl blandade bär
1 1 dl socker
2 2 dl vaniljyoghurt
is

Gör så här

1. Mixa allt utom is i några sekunder, tillsätt några iskuber och mixa till krämig konsistens.

2. Servera i högt glas med sugrör. Garnera gärna med några bär överst.


BANAN OCH BÄR SMOOTHIE



Ingredienser:

 1 dl djupfrysta hjortron, björnbär eller hallon
 1 banan
 1 dl mild lättyoghurt
 1/2 dl lättmjölk
   

Gör så här

1. Skala och dela bananen i bitar. Blanda med frysta bär, yoghurt och mjölk.

2. Kör till en skummande drink i matberedare, mixer eller med elvisp.


MANGO SMOOTHIE

Ingredienser:

 1 st banan
 2 st apelsiner
 600 g färskt fruktkött från mango (ca 2 st)
 2 st passionsfrukter
 0.5 st lime
 4 st isbitar

Gör så här

1. Skala bananen och lägg den i mixern.

2. Skala apelsinerna, gärna med kniv.

3. Skär ut det fina fruktköttet ur apelsinerna och lägg det i mixern.

4. Tillsätt mangoköttet.

5. Dela passionsfrukterna på mitten och sila av fruktsaften genom en tät sil.

6. Lägg fruktköttet i mixern.

7. Skär limen mitt itu, pressa i fruktjuicen och lägg i isbitarna.

8. Mixa allt till en slät och tjockflytande smoothie.

9. Sätt en liten mangobit på varje pinne och lägg den i, vid sidan eller ovanpå glaset som ett trevligt tillbehör.


Kommentarer
Postat av: Cajsa! :D

Tack för jätte bra tips astrid, jag ska testa alla :D de ser jätte goda ut, ses i morgon! :D <3

2011-01-11 @ 18:54:46
Postat av: astrid (jag)

haha varsegod Cajsa! japp de gör vi! <3

2011-01-12 @ 15:38:35
URL: http://sshutters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0